diumenge, 30 d’abril del 2017

Puigmal i Núria

Distància: 14,3 KM. Durada: 4H. 29M. Desnivell positiu: 1186 M.
Ruta circular pujant al Puigmal (2909 m.) seguint cap a Núria i tornant al punt de sortida. Des de Ribes de Fresser anem fins a Queralbs on agafem una llarga pista que acaba a un aparcament que s'anomena Fontalba, i aquí deixem el cotxe, a uns 2000 M. Comencem la pujada. Ja veiem el Puigmal de fons, però avancem lentament degut al fort desnivell. A més a més hi ha una mica de vent i això dificulta un xic l'ascensió.
Ens anem apropant al cim i comencem a trobar neu. En quatre kilòmetres hem escalat gaire bé 1000 metres, i com el vent s'ha calmat una mica fem una parada per fer una queixalada. Arribem al cim. Malauradament, no podem gaudir de les vistes perquè la boira no ens ho permet.
Comencem el descens cap a Núria per la cara nord, que està completament nevada. No teníem prevista aquesta situació i patim algunes caigudes lleus.
Al cap de mitja hora baixant la neu desapareix, i la temperatura es torna molt més confortable. Poc després ja veiem les pistes d'esquí i el Refugi de Núria.
Agafem camí cap al sud, bastant planer, i al cap d'una horeta ja tornem a ser a Fontalba.

1. Hola Francesc, m'ha cridat l'atenció el teu blog, ja que comparteixo l'afició per la muntanya. Una de les sortides que has fet i tinc previst de fer-la amb els meus companys és la del Puigmal. Llegeixo que surts de l'aparcament de Fontalba. Per les fotos dedueixo que el tros final de la pujada per la carena, és força pedregós i força empinat. Dalt el cim, per la imatge les condicions no eren massa favorables per quedar-s'hi molta estona. El retorn el vas fer per la cara nord amb clapes de neu, complicades de travessar degut a la temperatura que no devia millorar fins arribar el santuari de Núria, oi? Les imatges que hi possés son molt representatives.
    Ja et comentaré la meva experiència al Puigmal.
    Fins aviat
    Jordi

2. Hola Jordi!

Nosaltres vam fer la ruta a principis de Novembre, crec recordar, i vam patir bastant. Baixant cap a Núria no va ser tant complicat, encara que hi havia neu el vent ja no es notava.
    Però si vas ara que comença el bon temps et garanteixo que gaudireu d'allò més.